NARRATIVE MARKENKOMMUNIKATION AUS WÜRZBURG •

0%

- Stilisiertes Logo des Weinguts Drei Zeilen Wein auf einem Bild von zwei Händen, welche frisch geerntete Weintrauben bei der Ernte zeigt
- Stilisiertes Logo des Weinguts Drei Zeilen Wein auf einem Bild von zwei Händen, welche frisch geerntete Weintrauben bei der Ernte zeigt
- Stilisiertes Logo des Weinguts Drei Zeilen Wein auf einem Bild von zwei Händen, welche frisch geerntete Weintrauben bei der Ernte zeigt

All it takes for a good wine are three elements: corporate design, labels, and social media, all crafted with passion for Franconian wine.

Context

Three rows of vines, two people, one passion. This is how the story of Christian and Alexandra Ehrlich's brand began. Fifteen years ago, they dedicated themselves wholeheartedly to their love for simple, good wine, without any great intention of making a profit. This passion needed to be packaged professionally. We realized that wine, a love of nature, and passion were the main ingredients for 3 Rows wine from the start. However, the brand's identity and positioning were less clear. Together, we captured their unconventional approach and the warmth of Alex and Chris in one design. This visual identity represents who they are and how they operate: consistently different and honestly good.

Process

Down-to-earth yet strong in character, 3 Lines of Wine is clear, honest, and open. The deliberate contrast between clear ideas and a break from tradition is evident in both the wording and visual communication. The wordmark, set in three lines, symbolizes the brand name. The reduced and modern signet, combining the number "3" and a small cursive "z," enhances recognition.

This authentic and minimalist appearance focuses on what matters most: honest, well-crafted wines. Together, we created a brand that boldly positions itself through innovative approaches and a respectful treatment of nature and resources. Our wine production and marketing go beyond convention, harmonizing with nature and ourselves.

6 Weinflaschen mit neuem Etiketten-Design des Weinguts 3 Zeilen Wein, designed by fjnland
Bild des Gründers von 3 Zeilen Wein bei der Weinernte
Poster-Design  des Weinguts 3 Zeilen Wein, designed by fjnland
Innenseite eines Faltflyers des Weinguts 3 Zeilen Wein, designed by fjnland
Portrait von Christian Ehrlich
Bauchbinde mit der Aufschrift "Christian Ehrlich"
Portrait von Christian Ehrlich
Bauchbinde mit der Aufschrift "Christian Ehrlich"
Portrait von Christian Ehrlich
Bauchbinde mit der Aufschrift "Christian Ehrlich"
Portrait von Alex Ehrlich, wie sie gerade in ein Weinglas riecht
Bauchbinde mit der Aufschrift "Alex Ehrlich"
Portrait von Alex Ehrlich, wie sie gerade in ein Weinglas riecht
Bauchbinde mit der Aufschrift "Alex Ehrlich"
Portrait von Alex Ehrlich, wie sie gerade in ein Weinglas riecht
Bauchbinde mit der Aufschrift "Alex Ehrlich"
Werbeplakat für Gutsweine und Ortsweine mit der Aufschrift "Einfach Ehrlich, Grund Ehrlich"
Werbeplakat für Lagenweine und Naturweine mit der Aufschrift "Absolut Ehrlich" und "Anders Ehrlich"
Mockup eines Smartphones, das den Social Media Kanal  des Weinguts 3 Zeilen Wein zeigt, designed by fjnland
Neu entwickelte Ikonografie des Weinguts 3 Zeilen Wein, designed by fjnland
Diverse Social Media-Postings des Weinguts 3 Zeilen Wein auf hellem Hintergrund
Bild aller neuen Etiketten, welche vertikal übereinander liegen
Jutebeutel liegend auf Weinreben mit der Aufschrift "Trägt nicht auf, sondern durch den Tag. Ehrlich gute Weine unter dreizeilenwein.de"
Unterschiedliche Instagram Stories horizontal nebeneinander
2022

Dreizeilenwein

Rebranding
Packaging
Corporate Wording
Art Direction
Photography
Social Media

Branche

Winzer

Jobs

Visual design

Mandatory internship

Concept & Text

Mandatory internship

Unsolicited application

Full- and part-time

Jobs

Visual design

Mandatory internship

Concept & Text

Mandatory internship

Unsolicited application

Full- and part-time

Jobs

Visual design

Mandatory internship

Concept & Text

Mandatory internship

Unsolicited application

Full- and part-time

Lass uns unverbindlich auf ein Erstgespräch treffen, uns näher kennen lernen und feststellen, ob wir für dein Projekt die richtigen Partner sind. So können wir dir die Lösung bieten, die zu deinen Anforderungen passt.

October 15

2024

Mo

Di

Mi

Do

Fr

SA

So

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

24 Std

12 Std

10:30

11:30

14:30

15:30

16:30

17:30